Niet tegenspreken: witte en tegelijkertijd geleidende kunststof

Het nieuwe kunststof Origineel Werkstoff "S" plus+® white ESD

Het nieuwe Mata kunststof Origineel Werkstoff ״S״ plus+® white ESD

Het nieuwe gezinslid van de familie "S" plus+®

Murtfeldt Kunststoffe brengt met de Origineel Werkstoff "S" plus+® white ESD een in eigen huis ontwikkelde ultra-hoogmoleculaire kunststof op de markt. Dit materiaal weerlegt de lang veronderstelde onverenigbaarheid van witte kunststoffen in combinatie met elektrische geleiding en is optimaal geschikt voor toepassing in ESD-gevoelige omgevingen waar hoge hygiënenormen gelden.

Toepassingen

Hiermee is het nieuwe lid van de familie, Origineel Werkstoff "S" plus+® white ESD, het ideale materiaal voor clean-rooms en uitstekend geschikt voor gebruik in laboratoriumomgevingen. Wanneer dit materiaal bijvoorbeeld wordt gebruikt voor een werkoppervlak, kunnen hierop probleemloos ESD-gevoelige producten (ESDS) worden bewerkt. Ook bij eisen aan de elektrotechniek, waarbij voor gevoelige elektronische componenten een langzame elektrische afleiding nodig is, komt het gemodificeerde UHMW-PE betrouwbaar mee. Het materiaal is gecertificeerd voor ESD-beveiligde omgevingen volgens EPA en voldoet aan de normen 61340-5-1 en DIN EN 61340-5-1. De medische techniek profiteer er bij gebruik van deze kunststof van dat er geen zwart slijpsel ontstaat zoals bij gebruikelijke materialen op de markt en dat statische oplading tegelijkertijd wordt voorkomen. Dit argument is ook van groot voordeel voor de levensmiddelenindustrie waarbij eveneens strenge eisen aan de hygiëne worden gesteld. Origineel Werkstoff "S" plus+® white ESD kan in de levensmiddelenindustrie worden toegepast omdat het voldoet aan de hiervoor geldende eisen volgens EU en FDA.

Technische eigenschappen

Het materiaal heeft een moleculaire massa van 5x 106 g/mol, een dichtheid van ≤ 0,94 kg/dm³ en wordt gekenmerkt door de technische eigenschappen van de beproefde "S" plus+® -familie. Opvallend zijn de zeer goede bestandheid tegen slijtage en de slijtvastheid en de uitstekende chemische bestendigheid. Daarnaast is Murtfeldt er met Origineel Werkstoff "S" plus+® white ESD in geslaagd een echte innovatie te ontwikkelen: De witte kunststof beschikt als eerste Murtfeldt kunststof over een oppervlakweerstand met een onderste limiet van 106 Ω en een bovenste limiet van 109 Ω. Murtfeldt heeft hiermee na intensief onderzoek een antwoord gevonden op een veel gestelde vraag van onze klanten en kan nu een nieuwe oplossing naar wens van de klant bieden.

Dit materiaal Origineel Werkstoff ״S״ plus+® white ESD bijvoorbeeld wordt gebruikt voor een werkoppervlak, kunnen hierop probleemloos ESD-gevoelige producten (ESDS) worden bewerkt.

Origineel Werkstoff ״S״ plus+® white ESD kan in de levensmiddelenindustrie worden toegepast omdat het voldoet aan de hiervoor geldende eisen volgens EU en FDA.

Meer informatie

U kunt hier verdere informatie vinden over het nieuwe Origineel Werkstoff "S" plus+® white ESD van Murtfeldt.

Origineel Werkstoff "S" plus+® white ESD

Perscontact:

Murtfeldt Kunststoffe GmbH & Co. KG

Anke Theißen
Head of public relations

Heßlingsweg 14-16
44309 Dortmund/
Duitsland

Tel.: +49 (2 31) 20609-512
Fax: +49 (2 31) 20609-518
e-Mail: theissen[at]murtfeldt.de

Over Murtfeldt Kunststoffe GmbH & Co. KG

Reeds in de jaren 50 ontwikkelde Murtfeldt met de Origineel Werkstoff "S” een kunststof waarvan de glij- en slijtage-eigenschappen tot op vandaag onovertroffen zijn. Sindsdien karakteriseren ideeënrijke ontwikkelingen het bedrijf uit Dortmund waartoe ook de constructie van maatwerk componenten voor klanten en het opstellen van de benodigde CAD-gegevens behoren. Murtfeldt hoort vandaag tot de wereldwijd toonaangevende producenten van geleidingssystemen en slijtagebestendige kunststoffen die het glijvermogen bevorderen. Op alle plaatsen waar verpakt, gevuld en getransporteerd wordt, worden producten van Murtfeldt ingezet. Met circa 400 medewerkers in Dortmund en dochterbedrijven in Nederland en Tsjechië, buitendienstmedewerkers die klanten op locatie adviseren en overige partners in bijna alle landen van Europa, beschikt Murtfeldt over een volledig dekkend productie-, verkoop- en servicenetwerk. Vooral uitvoerig en competent advies staat bij elke zakelijke relatie op de voorgrond. Murtfeldt onderhoudt daarom via de interne afdeling applicatietechniek een hooggekwalificeerd consultatieteam, dat voornamelijk bestaat uit machinebouwingenieurs.